השתלת שיניים באר שבע

השתלות שיניים

השתלות שיניים מבצעים כאשר למטופל חסרות שיניים בפה. התהליך מתבצע רק לאחר שהרופא בדק ביסודיות את ההתאמה של מבנה הפה והלסת להשתלה.

השתלות שיניים
מהו טיפול השתלות שיניים ?
מתחיל אך ורק לאחר בדיקה מדוקדקת של הרופא בה הוא בוחן את מידת הנזק והצורך בשיניים חדשות, כמו כן הוא בודק את מבנה הפה והלסת ואת התשתית אליה מותאמת מערכת השיניים החדשה.

במידה והחליט רופא השיניים כי השתלת שיניים היא הפתרון הרצוי למקרה שנבחן תצטרכו לבצע צילומי שיניים ובמקרים מסוימים אף נדרש לבצע CT  ללסתות, השלב הבא הוא לקיחת מידות וקביעת תור להשתלת שיניים.

השתלת שיניים למי מתאים הטיפול ?
השתלות שיניים מבצעים כאשר למטופל חסרים שיניים בפה!
השתל עצמו הוא דיבל בעל הברגה חיצונית ופנימית אותו מחדירים לעצם הלסת, בחלק העליון של הדיבל נמצאת שן מלאכותית והיא שמשלימה את מראה השיניים באופן אסתטי בחלל הפה.

תהליך טיפול השתלת שיניים מורכב משלושה שלבים:

1.  בשלב הראשון קודחים בעצם הלסת ולשם מחדירים את השתל
2.  השלב השני נכנס לפעולה רק לאחר קליטת השתל הפה (בערך שלושה חודשים עד לקליטת השתל בלסת התחתונה וכשישה חודשים לקליטת השתל בלסת העליונה), לאחר שנקלט השתל בשן חושפים אותו ומניחים עליו "כיפת ריפוי" למשך מספר שבועות שלאחר מכן מחליפים את כיפת הריפוי במבנה מותאם, שאותו מבריגים לאזור שקדחנו.

3.  לאחר הרכבת המבנה על האזור הקדוח מסיימים את הפעולה עם כתר זרקוניה או חרסינה המולבש על השתל.

תופעות לוואי לאחר ההשתלה ?
בשונה ממש שאנשים נוטים לחשוב, תופעות הלוואי לאחר השתלת שיניים הן מעטות, בדרך כלל מדובר בנפיחות וכאבים באזור ההשתלה, בשל הטראומה שעובר המקום בעת ההשתלה, הכאבים והנפיחות יחלפו תוך מספר ימים וניתן להקל עליהם באמצעות משככי כאבים. דבר נוסף לו תוכלו לצפות לאחר השתלת שיניים הוא שינוי בגוון החך עקב שטפי דם קטנים מעצם הטיפול, גם זה יחלוף תוך מספר ימים.

תהליך ההחלמה ?
לאחר השתלת השיניים רצוי להימנע משתיה חמה ואוכל חם בשל הרגישות שקיימת בפה לאחר הניתוח, כמו כן רצוי לאכול מאכלים רכים וקרירים ולבצע שטיפות לחיטוי חלל הפה.
זמן מה לאחר השתלת השיניים תתבצע ביקורת אצל רופא השיניים לבדוק את השתלים והאופן בו נקלטו בפה שלכם ולוודא כי ההחלמה מההשתלה מתבצעת כראוי.